Auteur Topic: Zoveel soorten uv verlichting..  (gelezen 372 keer)

Elskie

• Bijtgrage aga
Re: Zoveel soorten uv verlichting..
« Reactie #60 Gepost op: januari 19, 2019, 15:28:52 pm »
Ook de Avian Sun bij Avonturiashop? Benieuwd naar de ervaring

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #61 Gepost op: januari 19, 2019, 15:46:14 pm »
Wij hebben een Arcadia Compact Light Unit met de Trixie vogellamp UV volspektrum compaktlamp  22Watt. Hij geeft 5% UVB en 25% UVA.
En als deze lmap niet bevalt dan kopen we Avian Sun lampen voor in deze houder.

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #62 Gepost op: januari 19, 2019, 15:50:43 pm »
Oh die moet je op de kooi bevestigen. Ben benieuwd hoe het helpt en waarvoor.

Takkie

• Bijtgrage aga
« Reactie #63 Gepost op: januari 19, 2019, 18:09:12 pm »
Welke heb je?   Bij die van Zoo Med (Avian Sun) zit een korte handleiding. Dat is deze https://zoomed.com/wp-content/uploads/AS-C5-AvianSun-instructv13.pdf.

Zij raden aan 10-12 uur per dag.

150 uur inbranden.
Tijdens het inbranden de afstand tot de vogels 46-51 cm.
Daarna is de afstand 30-36 cnm

Groetjes, Nicole

Adopt the pace of nature; her secret is patience.

Kiimm_

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #64 Gepost op: januari 20, 2019, 16:11:16 pm »
Ik heb hem hier via een tijdschakelaar (advies van Takkie), 12 uur lang branden. Nu na twee weken staat die op een minder grote afstand van waar ze meestal zitten. Ik heb vooral de adviezen uit de handleiding gevolgd.
Jopie en Lucy zijn er dol op! Vandaag mochten ze even uit de kooi, en ze gingen er recht onder zitten :lol: Meer foto's staan bij het fotoalbum.

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #65 Gepost op: januari 20, 2019, 16:59:30 pm »
Hier nog geen enkele aanstalten om onder de lamp te gaan zitten. Hij hangt nu nog in de woonkamer boven de plek waar ze normaal gesproken veel zitten maar als ze los zijn schenken ze er geen aandacht aan. Hij moet nog aan de kooi komen, wellicht dat ze er dan wel onder gaan zitten  :noidea2:

Takkie

• Bijtgrage aga
« Reactie #66 Gepost op: januari 20, 2019, 17:45:00 pm »
Ik heb hem hier via een tijdschakelaar (advies van Takkie), 12 uur lang branden. Nu na twee weken staat die op een minder grote afstand van waar ze meestal zitten. Ik heb vooral de adviezen uit de handleiding gevolgd.
Jopie en Lucy zijn er dol op! Vandaag mochten ze even uit de kooi, en ze gingen er recht onder zitten :lol: Meer foto's staan bij het fotoalbum.

Wat een top foto! Ze genieten zichtbaar  :cheerleader:

Maar toch even een paar vraagjes, wordt jouw lamp niet warm? Die van mij kan ik echt niet vasthouden. Waarom ik dat vraag, ik denk dat mijn agaatjes zich zouden kunnen verbranden aan mijn lamp. Ook zou ik bang zijn voor hun oogjes zo dicht op het UV licht.

Ik zeg niet dat dit zo is hoor, daarvoor heb ik er weer te weinig verstand van, maar misschien is het een opening om er over in gesprek te gaan met elkaar.
Groetjes, Nicole

Kiimm_

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #67 Gepost op: januari 20, 2019, 21:13:06 pm »
Hij wordt wel wat warm, niet heel erg. Ze zaten er hier wel dicht op, maar niet tegenaan. Ze gingen op een gegeven moment wel wat meer aan de kant. Voortaan zet ik hem omhoog omdat het niet de bedoeling is dat ze er zo dicht onder gaan zitten haha :lol:

Takkie

• Bijtgrage aga
« Reactie #68 Gepost op: januari 20, 2019, 21:51:39 pm »
Het was wel een erg mooi gezicht en het illustreert goed hoe dol ze op dat UV zijn.
Heb je bij jouw lamp geen roostertje dat je voor de lamp kunt zetten?
Groetjes, Nicole

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #69 Gepost op: januari 21, 2019, 10:45:25 am »
Oei zo dicht onder de lamp zitten is gevaarlijk!
Lees de instructies.er moet een minimale afstand van de lamp tot de vogel worden aangehouden. Dit vanwege de UV en kans op verbranding of schade aan de ogen!

Kiimm_

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #70 Gepost op: januari 21, 2019, 14:27:16 pm »
Oei zo dicht onder de lamp zitten is gevaarlijk!
Lees de instructies.er moet een minimale afstand van de lamp tot de vogel worden aangehouden. Dit vanwege de UV en kans op verbranding of schade aan de ogen!

Ik heb al een paar keer benoemd dat dit maar heel even was en de lamp voortaan omhoog gaat... Ze mochten er voor het eerst weer even vrij uit en gingen er toen zo onder zitten. Ik heb toen foto's gemaakt om te illustreren hoe fijn ze de lamp vinden.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #71 Gepost op: januari 21, 2019, 19:25:59 pm »

Ik heb al een paar keer benoemd dat dit maar heel even was en de lamp voortaan omhoog gaat... Ze mochten er voor het eerst weer even vrij uit en gingen er toen zo onder zitten. Ik heb toen foto's gemaakt om te illustreren hoe fijn ze de lamp vinden.

Ach, beter te veel gewaarschuwd dan te weinig moet je maar denken :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!