Auteur Topic: Een maatje voor Rico  (gelezen 17296 keer)

Charlotte

• Gast
Re:Een maatje voor Rico
« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2010, 14:44:37 pm »
 :shake: wat leuk :shake:

ik wil ook :foto: :foto: :foto:

Ricohetgroenemonster

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 11, 2010, 07:29:41 am »
Dankjewel  :hug: allemaal, maar het klikt niet echt tussen RIco en Taco :sorry:
We gingen in Budel dus kijken of het klikte, dus zetten ze Taco in Rico's kooi, Rico negeerde hem een beetje, en ging ook voo rhem opzij. Maar toen we thuis kwamen viel Rico Taco echt de hele tijd aan :cry:
De kleine Taco durfde zich niet eens te verdedigen.. Dus we hebben ze maar uitelkaar gehaald en allebij in een aparte kooi naast elkaar. De fokker wil het liefst zo snel mogelijk het vogeltje terug.Maar ik denk eerlijk gezegt dat we het ophadden bouwen, en niet meteen in Rico's kooi, want het is wel HAAR kooi, en HAAR spulletjes...

Iemand ideen??
 :sorry:

Ricohetgroenemonster

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 11, 2010, 07:31:44 am »
de foto trouwens :

Tis zo'n schatje :hart:

Charlotte

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 11, 2010, 07:34:49 am »
ja, ik ben ook van het idee dat je eerst de vogeltjes aan elkaar moet laten wennen, in afzonderlijke kooien. dat deed ik ook met mijn eigen aga's! ondertussen zijn we 3 jaar en 3 nestjes verder! dus het kan echt wel, maar het heeft tijd nodig!!!

enne... heel mooi vogeltje hoor!!! net mijn popje!!!

willuku

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 11, 2010, 09:11:00 am »
ja....ik ben het eens met charlotte!!
Altijd apart aan elkaar laten wennen! Als het mannetje en vrouwtje zijn, dan moet het goed gaan komen!!! Geef ze wat tijd!! En zeker popjes zijn in de kooi heel erg de baas. Dus als er ineens iemand aan haar spulletjes komt......

Ricohetgroenemonster

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 11, 2010, 15:50:19 pm »
nou. dankjewel!! :jaja:

willuku

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 11, 2010, 15:53:43 pm »
Heb je ze in 2 verschillende kooien nu?! Je kunt ze wel vlak bij elkaar zetten denk ik...zodat ze elkaar kunnen zien. En ergens wennen wat voor hun beiden onbekend terrein is?!  (vooral het popje)

Suc6 ermee!! Duurt soms heeel lang, maar het kan ook zo gebeurt zijn hoor!! Hou je ons op de hoogte?! Je heb een pracht ventje erbij  :wolkje:

Ricohetgroenemonster

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 11, 2010, 16:11:39 pm »
Ja ze staan naast elkaar maar niet t want ben bang dat er dan niet veel teentjes overblijven :schrikken:
Heb ze er nu eruit, Taco is al wat drukker, maar rico heeft hier en daar wat plekjes waar ze speelt, ze valt hem niet meer aan, maar ziet hem ook niet echt zitten. Alleen de fokker zei dat we ze bij elkaar in de kooi moesten houden en het klikt of het klikt niet. Maar ik denk ook eerder aan wat jullie zeggen..
dankje trouwens ;)

Charlotte

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 11, 2010, 16:18:13 pm »
na een tijdje kan je ze wel laten wennen aan elkaar in dezelfde kooi, maar dat zou ik niet te snel laten gebeuren. en als je ze samen zet in n kooi, zeker goed in de gaten houden dat ze niet gaan vechten! een beetje vechten kan geen kwaad, dat doen mijn Romeo & Julia nog wel eens, maar er is een verschil tussen vechten en speels vechten! dat vind ik toch...
en zoals je nu doet: ze laten wennen aan elkaar buiten de kooi is ook goed.
en als je ze samen zet, de kooi helemaal anders inrichten, zo is het voor beide vogeltjes nieuw! dat scheelt ook veel!

veel succes!!!

:good: :good:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #24 Gepost op: oktober 11, 2010, 19:53:50 pm »
Dankjewel  :hug: allemaal, maar het klikt niet echt tussen RIco en Taco :sorry:
We gingen in Budel dus kijken of het klikte, dus zetten ze Taco in Rico's kooi, Rico negeerde hem een beetje, en ging ook voo rhem opzij. Maar toen we thuis kwamen viel Rico Taco echt de hele tijd aan :cry:
De kleine Taco durfde zich niet eens te verdedigen.. Dus we hebben ze maar uitelkaar gehaald en allebij in een aparte kooi naast elkaar. De fokker wil het liefst zo snel mogelijk het vogeltje terug.Maar ik denk eerlijk gezegt dat we het ophadden bouwen, en niet meteen in Rico's kooi, want het is wel HAAR kooi, en HAAR spulletjes...

Iemand ideen??
 :sorry:

Sorry hoor, maar..... hebben jullie een DNA test laten doen bij beide vogels zodat je zeker weet dat je met man / pop te maken hebt?

En heb je dit topic gelezen?
Daarin staat precies uitgelegd wat er kan gebeuren en wat je moet doen als je een 2e bij wilt zetten.

http://www.dwergpapegaaitjes.nl/forum/index.php?topic=941.0

Als jij de geslachten niet zeker weet, kan ik je helaas ook niet vertellen of ze ooit wel bij elkaar gaan horen....
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Ricohetgroenemonster

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 11, 2010, 20:33:11 pm »
Jep, het is zeker dat RIco een pop is en Taco is een volwassene mannetje.
Ze hebben net lekker dicht tegen elkaar geslapen, het gaat dus al stukken beter, en ik denk dat het gewoon harstikke fout was om ze meteen bij elkaar in Rico's kooi te zetten.  :jaja:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #26 Gepost op: oktober 11, 2010, 20:46:05 pm »
Uh ja, informatie genoeg hier zou je zeggen.
Lees het topic en haal daar alles uit, dat voorkomt ellende ;)
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Ricohetgroenemonster

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: oktober 11, 2010, 21:16:06 pm »
Heb het topic gelezen en wat dingen opgeschreven, moet wel lukken  :jaja:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #28 Gepost op: oktober 11, 2010, 21:27:03 pm »
En onthou, het kan maanden duren, echt waar! :jaja:

el-parrot

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #29 Gepost op: oktober 11, 2010, 21:29:00 pm »
En onthou, het kan maanden duren, echt waar! :jaja:

zo is het. Heb ik ooit met Pucky en sweetie gehad en vooral met Jamie en Bobbie.