Auteur Topic: Zelf veilig speelgoed maken  (gelezen 4619 keer)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
Zelf veilig speelgoed maken
« Gepost op: augustus 26, 2010, 13:12:50 pm »
 :yeah: :yeah: :yeah:

Ik heb een pakketje besteld bij parrotsavenue, en het is net aangekomen, een ware grabbelton hebben ze ervan gemaakt  :wiehaa:

Chica en Banta krijgen een kokosnoot huisje want Banta kauwt altijd op het stof van het stoffen huisje. Moet alleen even kijken hoe ik dat ga maken want ik heb een losse kokosnoot gekocht die ik dus zelf moet vast maken op de 1 of andere manier  :lol

Voor Mellow heb ik een hoop sisal touw, en stukjes leer, leren veters, en zulke dingen.

Heb namelijk nog een hoop oud speelgoed waar metaal aan zit, en het sisal touw was op, dus nu heb ik genoeg sisal touw in 2 maten, en leertjes en leren veters om wat nieuws ervan te maken.

:wiehaa: :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa:

Als jullie leuke ideeŽn hebben om speelgoed te maken dan hoor ik het graag  :lol

Ik zal beetje bij beetje wat foto's plaatsen van speeltjes die ik gemaakt / veranderd heb.

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Re:Zelf veilig speelgoed maken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2010, 13:53:16 pm »
Zo.. de kokosnoot hangt in de kooi van Chica en Banta, ze zijn allebei bang ervoor  :shootme:

Ik durf te wedden dat ze vanavond toch erin gaan zitten  :hehe:

Ze gaan er nu met een grote boog omheen  :vlag:

Het pakketje van parrotsavenue is super, maar had alleen verwacht dat dat sisal touw veel langer zou zijn, dus ik zal nog maar een bestelling doen  :lol

Mellow krijgt ook zo'n kokosnoot-hut, zij ging er meteen in zitten toen ik het liet zien.  :hart:

Die stoffen huisjes moet ik elke 2 maanden vervangen, omdat ze gewoon de bodems eruit krabben/vreten. Banta sabbelt aan de losgekomen stukjes stof  :schrikken:

Soms als ik Banta uit de kooi haal dan zit er nog stof aan zijn snavel van het huisje, vind dat maar niks, dus hij zal toch echt in de kokos-hut moeten slapen voortaan  :lol

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2010, 13:54:24 pm »
leuk! veel plezier met freubelen!! :yeah: :yeah:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2010, 15:06:33 pm »
Dat ging snel, ze zitten al in de kokosnoot, een uur geleden waren ze nog bang ervoor en gingen er met een grote boog omheen  :hehe:

Heb een hoop foto's gemaakt, dus zal straks wat foto's hier en in het foto gedeelte plaatsen  :shake:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:10:39 pm »
Wat leuk, ik ben dol op PA  :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:

Hm welk sisaltouw heb je dan, ik heb hier behoorlijke lange :jaja:  de gekleurde.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:17:03 pm »
Ik heb 2 verschillende besteld,

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=26&subgid=28&wwwalias=parrotsavenuewebshop&pid=155

en

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=26&subgid=28&wwwalias=parrotsavenuewebshop&pid=156

Zijn eigenlijk dezelfde, alleen is die tweede wat dikker.

Dat gekleurde had ik ook eerst willen bestellen, maar toch niet gedaan omdat ik hier een speeltje heb met gekleurd touw, en dat is geen sisal. Is dat gekleurde sisal echt sisal? Want katoen of zulke troep ga ik echt niet meer geven. Ik wil nu eens alles knaag-proof hebben, in beide kooien.

Trouwens... in die doos die ik ontving van parrotsavenue zat echt zo'n grabbelton papier, allemaal sliertjes papier, mogen de aga's dat ook hebben om mee te spelen of aan te knagen?  :idea2:

Het is meer slap papier, niet zo stevig, dus weet niet of dat wel geschikt is, misschien weet iemand wat ik bedoel.  :lol

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:20:05 pm »
Als er sisal bij staat, is het sisal.
Ik heb voor Raya echt gekleurd sisal, dat verschil voel je wel.

Er staat prijs per meter, misschien heb je maar een meter besteld?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:35:52 pm »
hoe dik is dit touw eigenlijk? is het dikker dan wat je bv bij de blokker koopt??

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:44:27 pm »
Wat heb ik is vrij dik, maar ik weet niet wat jij bij de Blokker koopt  :noidea2:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:45:42 pm »
"gewoon "zo'n bol met sisal touw.
wat je ook bij de bouwmarkt en super markt kan kopen

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:49:14 pm »
Ja dat touw is veel dikker  :jaja:

Ik zal even een foto plaatsen, dan kan je eens kijken  :lol

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:49:47 pm »
ja leuk ik ben benieuwd~!  :hug:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2010, 21:01:21 pm »
Hier wat foto's van het kokos-huisje, gewoon vast gemaakt met sisal-touw (er zitten 3 gaten in de kokosnoot, ook van parrotsavenue)

Dit speeltje had een metalen hangertje en een staafje voor de kraaltjes, heb het gesloop en met sisal-touw weer in elkaar gezet. Het is Mellow haar lievelings-speeltje  :hart:

Hier zit Mellow op dat sisal-touw. Zij heeft de dikkere versie van 8mm.

Die slierten aan de raamzitstok, dat zijn die grabbelton slierten die in de doos van parrots avenue zaten. Ook leuk te gebruiken voor de kippies  :wateenlol: Mellow vond er helaas niks aan.

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2010, 21:03:48 pm »
je speelgoed ziet er goed uit zo!
het touw is inderdaad mooi dik :jaja: :jaja: :jaja:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2010, 21:08:53 pm »
Leuk he?  :yeah: :thanks:

Maar ben nog lang niet klaar.. bij Mellow in de kooi hangt nog van alles van katoen. Zij eet gelukkig geen katoen, maar ik wil toch beetje bij beetje alles gaan vervangen.

Bij parrotsavenue ga ik vanaf nu veel vaker shoppen  :engel: :engel: :engel: