Auteur Topic: Plastic ketting  (gelezen 8227 keer)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
Plastic ketting
« Gepost op: september 30, 2010, 13:27:40 pm »
Hallo allemaal  :zwaai2:

Heeft iemand enig idee waar ik zo een plastic ketting vandaan haal?

Vroeger had valkparkiet.net een gedeelte in hun webshop met losse onderdelen. Daar had ik ook zo een plastic ketting vandaan. Gisteren wilde ik nog zo een plastic ketting bestellen en toen zag ik dat ze die helemaal niet meer hebben. Valkparkiet.net verkoopt geen losse onderdelen meer  :stars:

Ik heb nog gekeken bij Parrotsavenue, maar ook die hebben die kettingen niet die ik bedoel.  :vlag5:

Weet iemand nog wat webshops die losse onderdelen verkopen? Misschien dat ik toch nog ergens zo'n ketting kan vinden.

Ik heb hem nodig om een kokosnoot aan op te hangen. Deed ik normaal met sisal-touw, maar die knagen ze aan de binnenkant van de kokosnoot zo door midden. Als ze hem eens door knagen, dan vallen mijn kippies met kokosnoot en al op de grond.  :mad:

Green_raspberry

• Gast
Re:Plastic ketting
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2010, 13:32:16 pm »
ik weet niet waar ze die hebben, maar misschien een rvs ketting een idee?

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2010, 13:36:02 pm »
Ja een rvs ketting kan eventueel ook nog wel, maar wilde eerst voor die plastic kettingen gaan zoeken, aangezien ze een leuke kleur hebben spelen ze er ook mee.

Heb hier 1 zo een ketting, die had ik toen van valkparkiet.net

Jammer dat ze geen losse onderdelen meer verkopen  :sorry:

De rvs kettinkjes die ik tot nu toe gezien heb zijn ook niet zo heel lang, ik heb een lange nodig  :lol

willuku

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 30, 2010, 14:36:54 pm »
je kunt bij de meeste bouwmarkten stukken ketting knippen. Gaat volgens mij per meter!
Heb ik ook gebruikt voor mn hang speelplaats buiten. Werkt prima bij mij. Je kunt daar ook kiezen uit verschillende structuren. Dus grote, en kleinere kettingen....Hopelijk heb je er iets aan. Heb geen idee waar ze plasticke verkopen....

Kwibus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 01, 2010, 10:55:35 am »
misschien eens bij de intertoys kijken? Daar verkopen ze heel leuk baby speelgoed wat goed te gebruiken is voor onze vogels... en misschien hebben ze daar van die plastic kettingen  :noidea2:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2010, 10:59:38 am »
Ja daar zou ik eventueel ook kunnen kijken  :idea2:

Als ik er geen vind dan moet ik voor de rvs kettingen gaan.

Maar ik vond juist die plastic kettingen zo prettig, de gaatjes daarin zijn iets groter, dus dan hoef ik niet bang te zijn dat ze met hun pootjes er tussen komen te zitten, aangezien die ketting door de kokosnoot heen geregen word zeg maar. (daar zitten 3 gaten in en door 2 van die gaten komt die ketting).

Bovendien is die ketting erg lang, ook best handig.

Kwibus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2010, 11:02:59 am »
volgens mij worden die kettingen ook wel eens gebruikt bij baby's waar je dan een speen aan kan hangen? dacht zoiets  :kweetnie:..

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2010, 17:22:24 pm »
Jaaaa zoiets!  :shake:

Je hebt me op een idee gebracht, dankjewel  :lol

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: oktober 02, 2010, 13:09:54 pm »
Nou van de droom plastic ketting ben ik mooi af  :stars:

Ik hoorde een soort van knal in de kooi, alsof iets naar onder viel, en het was geen vogel maar iets hards.

Ging ik kijken en wat zie ik? Is de kokosnoot met Chica erin gevallen.

De plastic ketting waar de kokosnoot aan ophing, is gewoon kapot gegaan  :stars:

Ik weet niet of het gebroken of gevreten is. Maar plastic kettingen zijn dus ook al geen optie meer.

Arme Chica wist niet hoe ze het had, is met kokosnoot en al naar onderen getuimeld  :vlag5:

Kwibus

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 02, 2010, 14:36:05 pm »
tjeeminee..... wat een gedoe .. fijn dat er niks met je lieve kipje gebeurd is  :grouphug:
Ik denk dat je dan toch voor een RVS ketting moet gaan.... :grouphug: :grouphug:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: oktober 02, 2010, 15:33:30 pm »
parrotsavenue verkoopt rvs produkten, volgens mij ook snelkoppelingen en kettingen van rvs.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #11 Gepost op: oktober 02, 2010, 15:45:03 pm »
Ja die wilde ik inderdaad gaan proberen  :jaja: Vraag me alleen af of ze wel lang genoeg zijn.

Maar ik kan er ook 2 kopen en die aan elkaar vast maken dmv zo'n ring (ook verkrijgbaar bij parrotsavenue)

Ik heb laatst geprobeerd om een klein gaatje in de kokosnoot te boren, dan kan ik het zo ophangen.
Wist niet dat een kokosnoot zo hard was zeg  :vlag5: De boor is overgebroken, toen heb ik het opgegeven.  :vlag5:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: oktober 02, 2010, 15:49:25 pm »
Ik heb hier behoorlijke lange kettingen in de kooi van Raya :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

willuku

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 02, 2010, 15:56:33 pm »
ben benieuwd wat het word. Maak maar foto als het klaar is. Dan snap ik het ook :P

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: oktober 02, 2010, 16:12:45 pm »
Zal ik doen  :hehe:

Ik ga eens kijken voor zulke kettingen  :thanks: