Auteur Topic: Plastic ketting  (gelezen 9542 keer)

el-parrot

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Re:Plastic ketting
« Reactie #30 Gepost op: oktober 10, 2010, 00:45:21 am »
wat een goed idee!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
« Reactie #31 Gepost op: oktober 10, 2010, 15:15:19 pm »
Ik word echt gek  :@

Heb ik dat gedoe met de kokosnoot opgelost, zie ik net dat de kooi van Mellow en Angel het gewicht van de kokosnoot niet aan kan.

De tralie kan het gewicht wel aan, maar de coating dus niet.

De kokosnoot heeft er maar 1 nacht in gehangen met beide vogels erin, aan een rvs hangertje.

Precies waar dat rvs hangertje gehangen heeft ziet de coating er nu anders uit, inplaats van die spikkels zie ik daar nu alleen nog maar een zwarte laag  :@

Ik word zooo doodmoe hiervan he!

Als het zo doorgaat dan krijgen mijn kipjes gewoon helemaal geen huisjes meer en slapen ze maar op een stok  :@

De palace is de enige kooi waarin ik Mellow durf te zetten, als die stuk gaat heb ik echt een probleem

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #32 Gepost op: oktober 10, 2010, 15:30:03 pm »

:driftbui2: :driftbui2: :driftbui2:

Als ik dat zo zou laten hangen, en er zouden telkens 2 vogels in zitten, dan krast de laag er dus beetje bij beetje af, omdat het gewoonweg te zwaar is en omdat het hangertje er natuurlijk ook overheen krast continu.

Dit is schade van 1 dag en een nacht, dus ik wil niet weten hoe het eruit ziet als ik dat een week zo laat hangen.

Waarom heb ik toch altijd gedoe!  :driftbui2:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: oktober 10, 2010, 15:41:06 pm »
zucht....... :grouphug: :grouphug: :grouphug: :grouphug:

el-parrot

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #34 Gepost op: oktober 10, 2010, 18:39:15 pm »
jedum wat heb jij een pech daarmee zeg... da's goed shit  :drama:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #35 Gepost op: oktober 10, 2010, 19:24:16 pm »
Maar zit de schade dan aan de buitenkant?
Dan is het toch niet zo heel erg, of begrijp ik je nu verkeerd?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #36 Gepost op: oktober 10, 2010, 19:53:32 pm »
Ja het zit dan eigenlijk aan de buitenkant, maar als die laag eraf is dan denk ik dat de laag aan die zelfde tralie aan de binnenkant ook zo los laat.

Stel dat er echt een stukje zou afbrokkelen, dan ligt wel het metaal bloot, dat zie ik niet zitten.

Als Mellow dan vanuit de binnenkant 1x knaagt is het eraf en dan heb ik een metalen tralie.

Dat risico is mij toch te groot.  :zenuw:

Ik heb nu weer sisaltouw door dat hangertje heen gedaan, en het sisal touw heb ik vastgeknoopt helemaal bovenaan de kooi, daar kunnen de vogels niet bij. Nu hangt de kokosnoot wel met 1 kant tegen de tralies aan aan de zijkant, maar dat is niet erg, hij heeft 3 ingangen.  :lol

Bij de ''gewone'' goedkope kooi van Chica en Banta heb ik geen problemen met die kokosnoot ophangen.  :noidea2:

Ik baal er gewoon van, er is altijd wel iets niet goed, is het niet met mijn vogels dan is het wel met hun kooi of hun speelgoed.

willuku

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: oktober 11, 2010, 09:01:46 am »
Ik weet niet precies hoe je het ophang. maar als ik het goed begrijp gewoon aan een tralie zodat het heen en weer kan schuiven?! Wat ik hier wel eens doe.....als je hem op de kruising hangt waar de tralies bij elkaar komen, en een soort 4 kantje vormen...dat hij dus niet heen en weer kan schuiven, maar vast zit op die verbinding met tralies...?! Snap je het? Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen....

-l- dat je hem dus van rechts boven, naar links onder, of van links boven naar rechts onder...zodat ie dus niet heen en weer kan..maar wel op die plek moet blijven?!!

Miss is het een idee...Zou het anders ook neit weten! Sorry

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #38 Gepost op: oktober 11, 2010, 19:00:01 pm »
Ik begrijp wat je bedoelt  :lol

Zo doe ik het inderdaad ook vaker als ik niet wil dat speelgoed de hele tralies langs schuift  :lol

Heb het nu heel anders, ik heb dat rvs hangertje aan de kokosnoot, en door het hangertje heen heb ik sisal touw, en dat zit vastgemaakt helemaal bovenaan de kooi (aan het frame).

Daar kunnen ze niet bij om het kapot te knagen  :lol

willuku

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: oktober 12, 2010, 13:20:18 pm »
oke...ben benieuwd hoe het gaat!! Ik doe ook vaak een rietje om het sisal touw heen. En dat hang ik dan op. Dan kunnen ze ook niet vast komen met de pootjes als het gaat rafeld :P
Snap je......? Leg volgens mij niet heeel makkelijk uit :p