Auteur Topic: Aparte kleur Roseicollis  (gelezen 10695 keer)

Tuur

• Gast
Re:Aparte kleur Roseicollis
« Reactie #30 Gepost op: januari 31, 2011, 16:36:54 pm »
maar is wel beter voor de vogels toch?

De Vroege Vogel

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 31, 2011, 17:19:32 pm »
In tentoonstelling opzicht lijkt me dit wel. Aangezien ze dan toch fors moeten zijn en niet van klein van stuk. Tenminste als ik de standaardeisen goed heb gelezen.

Ik denk dat joselito bedoelt dat je dan van kleur afwijkt ?

Tuur

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 31, 2011, 19:37:05 pm »
uhu dat denk ik ook ;)

De Vroege Vogel

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 31, 2011, 21:37:50 pm »
Ik heb me een beetje ingeleze over de standaard voorwaarden van ee Tentoonstelling wil er op den toch wel een keer aan mee doen. Lijkt me wel leuk om te zien of de jongen die ik kweek ook wel TT waardig zijn.

Tuur

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 31, 2011, 21:53:11 pm »
welke vogels kweek je dan?

De Vroege Vogel

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 31, 2011, 22:13:55 pm »
Roseicollis Zowel wild kleur als mutaties.
Fischeri's 1 koppel hemels blauw maar zou niet TT waardig zijn omdat de kopje niet helemaal wit zijn.
En 1 wildkleur personata koppel

En jij ?

Tuur

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 31, 2011, 22:20:24 pm »
welke mutaties?

ik heb nu turquoise, violet, wildkleur, lutino en turquoise ino "albino", aqua.

heb nu verschillende jonkies zitten. oa:
turquoise 2 x (evt. split opaline)
violet 1 x (evt. split opaline)
"albino" 1 x
wildkleur 9 x (evt. split lutino)

en er moeten nog 6 eitjes uitkomen. 2 van wildkleur en 4 van violet/ino x "albino"

De Vroege Vogel

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 31, 2011, 22:26:26 pm »
Ik heb nog geen koppeltje met eitje maar wel een aantal die al druk een nestje aan bouwen zijn met name de Fischeris Die bouwen echt mooie nesten mooi om te zien.

Qua mutaties.

Turqoise , Ino , bleekmasker , D Blauw, Dominant bont,hemels Blauw(Fischeri) en 2 koppels widkleur waarvan 1 man split voor opaline en wildkleur personata

joselito

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: februari 01, 2011, 17:10:01 pm »
We zijn eigenlijk wat offtopic aan het gaan maar ik zal het toch wat uitdiepen.

Stel dat je uit een koppel wildkleuren colli een zwarte roseicolli jong hebt met wit masker. Na een jaar blijft dit jong een pop te zijn en als je nog zulke jongen zijn geboren en het zijn allen poppen kun je vermoeden dat het mogelijks geslachtsgebonden mutatie is. Het jaar nadien zet je de pop tegen de vader en een zoon tegen de moeder om te kijken of er zulke kleuren uitkomen. Het jaar nadien kun je ev. een onverwante forse wildkleur aankopen om tegen een kleindochter of zoon te zetten. Maar wat gaan velen doen? Nl broer x nicht en zovoort enkel met doel zoveel mogelijk jongen te bekomen van deze nieuwe mutatie, ondertss als er uit het koppel wildkleuren bij de tweede ronde nog z'n jongen zijn geboren gaan ze deze tegen andere mutaties zetten om te kijken hoe deze combineren. Met doel GELD ERUIT TE SLAAN.

mvg

Tuur

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: februari 01, 2011, 18:04:58 pm »
ik  snap da niet hoor. waarom zou je er geld mee willen verdienen. nouja is wel leuk natuurlij kwant dan heb je je voer iets goedkoper;) maar verder moet t toch een hobby zijn. en als je toevallig een hele speciale kleur heb gekweekt is dat leuk meegenomen maargoed.. sommige mensen :drama:

joselito

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: februari 02, 2011, 10:53:13 am »
Das nu de wereld. Toen er een nieuwe mutatie ontstond nl opaline ging die ook rond 1 ton eurokes, ik heb de eerste zogenaamde blauwe en albino colli gezien op de bva show in de verkoopruimte. De vogels waren kleiner dan een mus en de prijs bedroeg ook 1000 euro voor een koppel. Dus als iemand een nieuwe mutatie kweekt en hij weet het bvb niet en verkoopt dan aan iemand die er meer kennis van heeft is de kans groot dat deze dan met het grote geld zal gaan lopen.
Heb ooit ook willen meespringen op de bus van nieuwe mutatie catharina's en heb serieus pech gehad en er lag een maandloon tegen de grond op een week tijd.

mvg

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #41 Gepost op: februari 04, 2011, 13:16:34 pm »
De wereld draait om geld, daarom  :coolwink:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!