Auteur Topic: Nestje Pishiyet & Pishi  (gelezen 4829 keer)

Chukkie

• Gast
Nestje Pishiyet & Pishi
« Gepost op: juli 05, 2011, 14:37:40 pm »
Hallo allemaal,

ik had al eerder een topic geopend over mijn eerste nestje. naja, niet van mij maar mijn aga's  :wateenlol:.

Het is allemaal heel erg snel gegaaan..ik had nogniet zolang aga's en wist er nogniet al teveel van, in de dierenwinkel werd mij aangeraden dat aga's houden van speeltjes enz enz, nou had ik niet echt nestkastjes erin hangen maar wel van die kokosnootjes en bakjes enz waar ze in konden zitten.

ik had opeens 2 verschillende nestjes. eentje in een kokosnoot en de ander in een ''hangbakje''. Ondertussen is mijn eerstje nestje uitgekomen en het zijn er 6 geworden  :OMG:. Ik heb mijn handen vol aan iedere dag de kropjes bekijken,nestje controleren,steeds verse voeding geven, de heletijd opletten en luisteren naar de piepjes van de kleintjes  :wiehaa:.

nestje twee is een appart verhaaal.. :wateenlol:

Toen ik voor het eerst keek lagen er twee eitjes  in, nou mooi..2 dagen erop 3 eitjes, 4, 5, 6, 7, 8, 9, nou 10 vond ik al eenbeetje verdacht..en toen het er 12 werden had ik al zoiets van  :???:. Wat blijkt nu, die mallerds zijn gewoon 2 popjes en leggen samen eitjes en zijn zo verliefd als een stel  :bighug:  :wateenlol:.

fotos van mijn birdiess  :girlylaugh:

de twee kleintjes durf ik nogniet op te pakken hoor. ik wilde wel even weten vanaf wanneer ik het broedhokje mag verschonen?

Chukkie

• Gast
Re:Nestje Pishiyet & Pishi
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2011, 14:39:12 pm »
perongeluk eentje twee keer geplaatst. moest deze zijn

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2011, 14:47:02 pm »
wat mooi!! roze oogjes en wit dons?? wat voor kler zal dat worden???
wat is de kleur van de ouders? en waar zitten de kleintjes nu, wat versta je onder een bakje??
2 poppen....malle teuten....maar hou ze in de gaten he.....als er 1 dominant wordt kan je een probleem krijgen!
verschonen pas doen als het echt nodig is. als het ruikt gooi en er een handje kamille bloesem of zaagsel bij.
Wil je eens een foto plaatsen van waar ze zitten of heb je ze nu in een broedblok gedaan?

Chukkie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2011, 16:16:53 pm »
dankjewel ineke. wondertjes zijn het  :bighug:. de kropjes zitten mooi vol he? ik hoop dat het zo blijft  :wiehaa:. Ik had van die hangbakjes van de ikea die je in de badkamer kan ophangen voor spulletjes en daar waren ze dol op, dus ik had er hooi en van alles ingedaan en er eenpaar in hun kooi opgehangen. daar kwamen de eitjes in. ik heb ze nu gewoon in een broedhokje zitten, ik had meteen de eerste 2 eitjes eruit gehaald en in een broedblokje gedaan maar toen weigerde ze erop te zitten. toen heb ik het broedblokje en pishi en pishiyet in een appart kooitje gedaan en toen wilde ze er welweer op zitten.  :wateenlol:. maar ik zal binnenkort fotos van mijn crea bea bakjes.

Chukkie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2011, 16:21:48 pm »
dit zijn de ouders :laughing:

« Laatst bewerkt op: juli 05, 2011, 16:23:26 pm door Chukkie »

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2011, 16:24:11 pm »

oke een geeltje , maar geen lutino of wel? wel rode oogjes?
hoeveel jongen heb je met lichte oogjes? want die worden ook geel verwacht ik. en de andere de kleur van de groene. wie is de pop? de gele?

Chukkie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2011, 16:28:17 pm »
de groene is een mannetje en gele een vrouwtje. ze heeft een licht oranje voorhoofdje en rode ogen. en ik heb 3 jongen met rode oogjes en 3 met donkere ogen.

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2011, 16:31:52 pm »
leuk! :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa:
de ouders zijn nog heel jong of niet?
6 jongen s best veel. als ik jou was zal ik voor de zekerheid nutribird pap in huis halen. als het nodig is kan je dan bijvoeden.

ellen43

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2011, 16:55:00 pm »
wow wat een mooi stel heb je
zorg er maar goed voor
en indd pap in huis halen voor als het nodig is

Chukkie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 05, 2011, 17:25:09 pm »
ja indd. 6 is erg veel. maar ik had er maar 3 verwacht aangezien ik dacht dat er maar 3 eitjes bevrucht waren  :mad:. Maar ik had al pap gehaald voordat ze uit de eitjes kwamen. En nee mijn koppeltje is al 3 jaartjes  :yeah:!!!!

Maar pap is indd al in huis en ik heb al een ''training'''gevolgd bij een ervaren iemand hoe ik pap moet geven. ik probeer er zogoed mogelijk voor te zorgen, kan amper het huis uit. had niet verwacht dat een nestje je zoveel tijd kon kosten, het lijkt wel alsof IK moeder ben geworden van 6 kinderen.  :wateenlol:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 05, 2011, 17:32:55 pm »
Wat doe je dan allemaal? het enige dat je nl moet doen is AF EN TOE kijken en vooral niet te vaak, en als pap en ma het zelf doen GEEN voeding over nemen........
en dat kost helemaal niet zo veel tijd......

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 05, 2011, 17:33:19 pm »
o ja je moet er natuurlijk van genieten!!! :lol

Chukkie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 05, 2011, 18:14:55 pm »
Nou ik kan niet van die lange dagen meer weg!! dat ten eerste, ten tweede omdat mijn popje best vermagerd was op het begin kreeg ik de zenuwe en ben ik begonnen met 3 keer perdag eits anders dan eiervoer en zaad enz enz te geven. dus ik geef ze zowiezo 3 keer per dag nog fruit,groente etc etc...nou voordat ze dat allemaal op hebben ben ik ookwel even verder. daarnaast geeft ze de oudste twee bijna al het eten en blijven die andere 4 vaak hongerig achter. nou moest ik steeds kijken wanneer ze voert en heb ik haar eindelijk zover gekregen om me te vertrouwen en en zodat ze gewoon kan voeren waar ik bij ben. wat ik nu dus steeds doe is als ze de oudste 2 heeft gevoerd en de kropjes aardig vol zitten haal ik die er even uit, dan kan de rest goed eten en leg ik ze terug. geloof me, het kost me echtwel wat tijd allemaal. vooral omdat 6 gewoon echt teveel is! ik heb me voor de test een keer eenhele dag niet mee bemoeid en zag daarna geen eten bij de jongste 3 en de 4e maar eenbeetje.  :schrikken:

rikkilover

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 05, 2011, 20:40:13 pm »
wow wat een schatjes zeg :loving: :loving: :loving:
gefeliciteerd met je 6 "baby's" wel genieten he!!!

enne je doet t super hoor !!!!
 :grouphug:

Chukkie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 05, 2011, 21:58:15 pm »
ik doe mijn best voor ze  :bighug:. het zou me heel erg goed doen als ze allemaal gezond opgroeien en mooie kipjes worden!