Auteur Topic: roseicollis wild kleur  (gelezen 2058 keer)

mirjam

• Kaal kipje
  • *
roseicollis wild kleur
« Gepost op: september 09, 2011, 15:58:47 pm »
ik heb een roseicollis gekocht bij rob's dierenshop gekocht maar hij heeft geen ringtje om
is dat normaal ?

Kimvdheuvel

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Vini en Liem
Re:roseicollis wild kleur
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2011, 16:09:53 pm »
Normaal zijn ze geringd als ze van een kweker komen.
Bij mij is de kweker een van de twee vergeten te ringen, de ander heeft wel een ringetje.

Ik vraag me alleen af of Rob's dierenshop wel zo'n goede zaak is (ik weet het niet hoor)
Wel lijkt het me dat de vogeltjes er een redelijk goede leefomgeving hebben als ik naar hun vogelgrot kijk.

Het voer wat je daar kunt krijgen is helaas niet het goede (heb even gekeken wat hun daarover zeggen, namelijk: De voeding van de tropische vogel bestaat uit zaad, eikrachtvoer, trosgierst, vogelgrit, af en toe een snoepstengel en fruit)
Pellets zijn het best (hier op de site kun je vinden welke)
Eivoer is naast pellets niet meer nodig, kan zelfs schadelijk zijn.

De meesten (als niet iedereen) hier op het forum, geven naast pellets 's avonds een klein beetje zaad (liefst biologisch ivm pesticiden die te vinden zijn op zaad uit de dierenwinkel).

Sorry mijn antwoord gaat over meer dingen dan je vroeg, maar de meesten informeren zich over voer en dergelijke bij degene waar ze hun vogels kopen, het viel me gewoon op dat het door hun aangeraden voer niet het juiste is.
:flybird:  :aga16:          :flybird: ;aga-ros-g;          :geelvleugel:
   Vini   &  Malus             Liem & Domus               Sana

Kimvdheuvel

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Vini en Liem
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2011, 16:10:59 pm »
Ik zie nu dat je al vanaf 2007 lid bent, dus waarschijnlijk wist je het een en ander al?
:flybird:  :aga16:          :flybird: ;aga-ros-g;          :geelvleugel:
   Vini   &  Malus             Liem & Domus               Sana

ellen43

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2011, 18:42:13 pm »
tja robs dierenshop zit bij mij om de hoek,althans op de slinge
de vogelgrot ziet er indd heel goed uit, ik ben niet echt tevreden hoe ze met de jongen omgaan,ze zitten in een bak met alleen wat voer,pas geleden zaten er 2 baby grijsjes in een bak met af en toe wat pap,geen speelgoed niks,eentje zat constant te kermen,werd er niet goed van
ook zaten een rose kaketoe en een amazone baby samen in een kooi met alleen wat voer,
richard is de hoofd vogelverzorger en heb al menig gesprek met hem gehad over voeding en pellets,hij beweert dat nutribird een prima pellet is,ik koop er niet veel in ieder geval,zeker geen vogel