Auteur Topic: Onze kooien  (gelezen 37840 keer)

Ammie2133

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • It's All About Faces
Re:Onze kooien
« Reactie #60 Gepost op: maart 01, 2015, 13:02:01 pm »
Ik ben jaloers... Die grote deuren erin maken het voor mij helemaal af!
Groetjes,
Monique en Peanut  :collie;

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #61 Gepost op: maart 01, 2015, 14:31:31 pm »
 :thanks: :thanks:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

jasmijnabelen

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: april 15, 2015, 16:45:31 pm »
Ik heb even een vraagje over een kooi, wij hebben dus ook een kooi met lekker veel speeltjes (niet TE veel natuurlijk) maar kan de kooi ook te vol hangen? En hoe weet je dat? Of moeten er echt heel veel speeltjes in hangen?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #63 Gepost op: april 19, 2015, 20:49:48 pm »
Een vogel moet nog lekker kunnen fladderen, zijn vleugels kunnen strekken en
goed kunnen klimmen, springen, dat soort dingen.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #64 Gepost op: mei 25, 2015, 09:11:41 am »
@ janina: hoe bevallen jouw kooien?
zijn ze goed schoon te houden blijft alles mooi?
we overwegen om in de toekomst ook iets op maat te laten maken, wat op ons dressoir past.
wil daarbij graag een dichte achterwand hebben en heel misschien ook dichte zijwanden i.v.m. troep die dan beter in de kooi blijft  :vlag:
twijfel daarbij tussen trespa of plexiglas, maar denk dat trespa mooier blijft.
wel overwegen we om dan gepoedercoat zwart gaas en aluminium te nemen omdat alu vaak wat verkleurd na verloop van tijd.
wat zijn jouw ervaringen? dit zijn allemaal zeer lange termijn plannen, maar vind het wel leuk om alvast wat over te brainstormen.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #65 Gepost op: mei 25, 2015, 11:42:07 am »
De oudste flat heb ik nu 7 jaar en ziet er nog steeds goed uit. Verkleuring misschien, maar ik merk dat niet op, eerlijk gezegd.
Ook niet bij de andere flats die wat nieuwer zijn.
Alles is goed schoon te houden :jaja:
Ik heb nu voor Rakker een Madeira I staan, die is echt lastiger bij te houden en roest snel.
Daar heb ik met de flats geen last van.

Voor dichte kanten zou ik persoonlijk niet gaan, want dan is het lastig speelgoed en stokken ophangen,
zeker als je een ruime kooi neemt, heb je meer om op te hangen.
Je kan wel onderaan delen plexiglas of trespa nemen, dan blijft de rommel ook binnen.
Dan hou je de tralies.

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #66 Gepost op: mei 25, 2015, 21:49:17 pm »
Geanodiseerd aluminium verkleurd niet, bruut wel. Geanodiseerd zit gewoon een soort verflaagje op en dat blijft dus mooi ;) Bruut is niks mee gebeurd en is glimmend, verkleurd als het nat word.
Ik heb wel dichte zijkanten en achterkant en het is heerlijk, heb wel gaatjes erin geboord voor stokken en touw op te hangen maar ik heb amper rommel en het is super makkelijk schoonmaken. Daarbij verkiezen de vogels deze kooi boven een gewone tralie kooi, waarschijnlijk omdat het veiliger voelt ofzo ;)

Bonte boertjes Noa & Micah
Roodbuik papegaai Gijs
Valkparkietjes Kiki & Pino, Luna & Bob
Catharina's Linn & Luca

*Binkie, voor altijd in mijn hart :cloud9: *

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #67 Gepost op: mei 26, 2015, 05:16:57 am »
Ik denk dat aga's daar minder last van hebben,ze stuiven hier door de kooi en voelen zich met open zijkanten prima :jaja:

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #68 Gepost op: november 12, 2015, 17:02:33 pm »
@ Janina en Jolanda:
We willen binnenkort ook kijken om een verblijf op maat te laten maken, wat is de juist afmeting voor het gaas?
ik denk dat voor aga's 16x16 of zelfs 19x19 wel kan, maar ik ben bang dat dit voor forpussen te grof is.....

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #69 Gepost op: november 12, 2015, 17:26:17 pm »
Ik weet even niet meer wat ik heb, even zien of ik dat kan terug vinden.

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #70 Gepost op: november 12, 2015, 17:33:02 pm »
Voor mijn bonte boertjes heb ik 19x19, dit lijkt me voor forpusjes vrij groot..
Mijn forpusjes hebben dacht ik 10x10 of 12x12, dat is prima.

« Laatst bewerkt op: november 12, 2015, 17:35:10 pm door Jolanda »

Roodbuik papegaai Gijs
Catharina's Linn & Luca

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #71 Gepost op: november 12, 2015, 20:44:57 pm »
Dank je. Hoe bevalt een kooi met 3 dichte kanten? We overwegen de achterkant van dicht plaatmateriaal te maken en de zijkanten van plexi. Voor en bovenkant gaas. Vraag me af of plexi mooi blijft en of de vogels snappen dat ze daar niet door kunnen.           
@Jolanda: op de bovenste foto,rechtsonder,heb je daar de voerbakjes zit?is dat zo'n draaplateau met bakjes en hoe bevalt dat?
« Laatst bewerkt op: november 12, 2015, 21:18:45 pm door Veneri »

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #72 Gepost op: november 12, 2015, 20:58:36 pm »
ik heb de achterkant ook van gaas, zodat ik daar van alles nog aan kan bevestigen en ze daar ook lekker kunnen klimmen.
Maar een dichte achterkant zal ook best kunnen hoor.

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #73 Gepost op: november 13, 2015, 17:59:39 pm »
Nadeel van dichte kanten is dat je niet zomaar overal speeltjes en zitstokken kunt hangen, maar als je zitstokhouders koopt en bevestigd is dat ook opgelost.. Verder veel gebruik maken van touwen zodat ze daar fijn op kunnen klimmen.
Voordeel is  dat het makkelijk schoon te maken is, en je hebt niet zoveel bende in je kamer. Verder verkozen mijn bonte boertjes hun kooi-kast boven een hele open tralie kooi, ze mochten in het begin zelf kiezen waar ze zaten en wilden altijd naar de kast toe.
Plexiglas is leuk maar ik vind wel dat het er heel snel vies uit ziet, waterdruppels etc. zie je supergoed. Mijn vogels moesten er ook wel even over doen voordat ze snapte dat je er niet doorheen kon :P

Dat bruinige is gewoon een plankje met in het midden een schroef zodat ie 360 graden kan draaien, aan de achterkant zitten inderdaad voerbakjes bevestigd. Het idee van een draaiplateau alleen dan zelfgemaakt, veel goedkoper, helemaal aan je eigen maat aan te passen en ik vind het ook makkelijker te reinigen. (bij mijn vorige draaiplateau had ik heel veel kiertjes en gaatjes waar dan weer voer en poep in ging zitten)

Roodbuik papegaai Gijs
Catharina's Linn & Luca

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #74 Gepost op: november 14, 2015, 09:26:33 am »
zou met alleen een dichte achterkant en dichte bodembak (rand 10cm hoog) ook de troep goed binnenblijven?
we hebben nu een kooi met lades. door het kiertje van de lade/bak valt heel veel rommel uit de kooi. ook zitten de voerbakjes aan de voorkant waardoor er veel geknoeid wordt (wel dichte bakjes)
ik zit te denken om de voerbakjes in het verblijf tegen de achterwand te maken, gewoon van die rvs bakjes die je met schroefdraad kan bevestigen.
of als de zijkanten ook dicht zijn, dan zou ik ze aan de zijkant willen bevestigen, beetje tegen de achterwand aan en dan van buitenaf uitneembaar.
voorkant zou ik willen maken uit 1 openslaande deur, zodat je weinig profiel in het zicht hebt en overal goed bij kan.
hebben jullie verder nog tips?
Zouden jullie trouwens voot een dichte onderbak gaan of voor een lade met rooster?

« Laatst bewerkt op: november 14, 2015, 16:17:09 pm door Veneri »