Auteur Topic: Om welke tijd gaan jullie kippen naar bed,kooi.  (gelezen 4379 keer)

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Om welke tijd gaan jullie kippen naar bed,kooi.
« Gepost op: februari 06, 2012, 20:00:41 pm »
Olive en Paulie zaten alleen op de speelboom tijdens de dag als ik thuis was ,dus in klaarlichte dag.
Ze woonden ook in de veranda wegens een hondje die enorm jaloers is  :stars:

Maar nu heb ik hun speelboom naast de bank gezet in de living en is het echt gezellig die kakelende,spelende kippen naast de bank terwijl we tv kijken  :dance2:  :laughing: :wateenlol:

Maar als ze in hun kooi zitten hangen ze rond 18.00 uur vanaf dat het duister wordt in hun tent. :slaap:
Daarom ben ik benieuwd om welke tijd jullie kippen naar hun kooi gaan om te slapen  :???:
Ze vinden het superinteressant en kijken en reageren ook op de tv en blijven nu tot ongeveer 21.00 u op.

Croky

• Gast
Re:Om welke tijd gaan jullie kippen naar bed,kooi.
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2012, 20:09:36 pm »
croky&inna gaan vaak tussen 21.00 en 21.30 op stok  :slaap: doe dan ook de lamp in de hoek bij ze uit

chantald

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • Drokkies
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2012, 20:13:08 pm »
Peach en Duuk hun kooi staat ook gezellig naast de bank in de woonkamer. Ze mogen na het eten uit de kooi (als ik moet werken ander mogen ze overdag er ook uit) en blijven dan tot 20 uur uit de kooi. Om 20 uur krijgen ze hun zaadjes en om 21 uur doe ik de doek om de kooi. Dan gaan ze ook slapen. Als ik geen doek om de kooi doe dan blijven ze gewoon wakker tot ik zelf naar bed ga en de lamp uit doe. Dat vind ik veel te laat voor ze, daarom dus het doek.
Groetjes,
Chantal, Duuk & Smarti

Tries 1982

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • Boutique MoDo
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2012, 20:15:21 pm »
Joey is een apart verhaal.

Die moet persÚ tussen 20 en 20.30 naar bed.
Die ei geeft het zelf aan. Dat is dus ongeveer nu.. hij eet dan zijn laatste dingetjes, komt zo op mijn schouder zitten, gaat knirpsen en als dat hem te lang duurt zal hij zijn nek uitstreken naar zijn kooi die achter met staat en piepen  :shootme:
:aga20: Joey :hartje:
 :valkje4: Tiko :hartje:
 :Ara Maracana: Zazu :hartje:

www.boutique-modo.nl

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2012, 20:16:08 pm »
En dat dan ook iedere dag zelfde uur  :???:

Probleem is wanneer we op training zijn met de honden ze vroeg moeten gaan slapen,en wanneer we thuis zijn laat  :???:

Ik weet dat dat absoluut niet kan bij vb kanaries dan vallen ze in een stokrui,maar voor onze kippen kan dat dan geen kwaad ?? :???:

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2012, 20:18:36 pm »
Joey is een apart verhaal.

Die moet persÚ tussen 20 en 20.30 naar bed.
Die ei geeft het zelf aan. Dat is dus ongeveer nu.. hij eet dan zijn laatste dingetjes, komt zo op mijn schouder zitten, gaat knirpsen en als dat hem te lang duurt zal hij zijn nek uitstreken naar zijn kooi die achter met staat en piepen  :shootme:
Das makkelijk die weet wat hij wil  :vlag: :vlag:,maar hoe doe je dat dan als je eens een avond weg bent,blijft hij dan gewoon in zijn kooi  :???:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2012, 20:19:34 pm »
Hier gaan ze als ik het licht uit doen, door de week standaard rond 10 uur, in het weekend is dit later,
nog nooit problemen door gehad.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Tries 1982

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • Boutique MoDo
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2012, 20:22:05 pm »
ik ben nooit weg  :vlag5:

nee hoor grapje.
Ik ben zelden eigenlijk weg. Maar anders blijft hij inderdaad ruim voor die tijd in zijn kooi. Als ik thuis komt en de deur beneden binnen stap, hoor ik boven een heel zacht vragend piepje.
Ik zeg joey altijd gedag, want hij heeft een doek om zijn kooi die er savonds overheen gaat. Als we weg zijn, zit die er niet op. Dat doe ik als ik thuiskom.

Het is wel altijd heel lief. Maakt niet uit hoe laat het is.. of ik nou om 23u, 0u of 3u thuiskom, hij komt dan van boven naar zijn deurtje geklommen, ik doe het deurtje open, hij schiet op mijn hand, ik moet hem even aaien en draait zich dan om en gaat weer zijn kooi in  :stars: je zou het moeten zien  :lol dan doe ik zijn doek eromheen en klaar.

;D
:aga20: Joey :hartje:
 :valkje4: Tiko :hartje:
 :Ara Maracana: Zazu :hartje:

www.boutique-modo.nl

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2012, 20:25:39 pm »
Hmmmm maar nu is het wel een groot verschil,in de veranda was het al om 17u30 donker,en nu mogen ze veel langer opblijven  :vlag: is wel kei- leuk  :dance2: ze genieten er wel van  :yeah:
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2012, 06:57:50 am door ginny »

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2012, 20:27:18 pm »
ik ben nooit weg  :vlag5:

nee hoor grapje.
Ik ben zelden eigenlijk weg. Maar anders blijft hij inderdaad ruim voor die tijd in zijn kooi. Als ik thuis komt en de deur beneden binnen stap, hoor ik boven een heel zacht vragend piepje.
Ik zeg joey altijd gedag, want hij heeft een doek om zijn kooi die er savonds overheen gaat. Als we weg zijn, zit die er niet op. Dat doe ik als ik thuiskom.

Het is wel altijd heel lief. Maakt niet uit hoe laat het is.. of ik nou om 23u, 0u of 3u thuiskom, hij komt dan van boven naar zijn deurtje geklommen, ik doe het deurtje open, hij schiet op mijn hand, ik moet hem even aaien en draait zich dan om en gaat weer zijn kooi in  :stars: je zou het moeten zien  :lol dan doe ik zijn doek eromheen en klaar.

;D

Lief  :hart: :hart: :hartje: :hartje:

Ingrid

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2012, 22:25:51 pm »
Pippo gaat ergens tussen 20.00 en 21.00 zijn kooi in. Meestal uit zichzelf als ik zaadjes in het bakje doe. Dan gaat ie ook echt slapen, heel soms wil ie er later eigenlijk nog uit, maar dat doe ik niet, en dan gaat ie gewoon verder slapen. Geen doek nodig hier dus.

Martine

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Pino en Chico
« Reactie #11 Gepost op: februari 06, 2012, 22:34:08 pm »
Hier gaan ze zelf ook naar binnen wanneer zij zelf vinden dat het tijd is! Pino gaat voor het slapen altijd aan een aantal sliertjes van stof bijten met zijn oogjes dicht :hart: en dan gaat hij op zijn slaapplekkie zitten en blijft hij zachtjes piepen alsof hij zegt, okÚ doe mij maar dicht!
Chico doet dat vaak ook maar is het er ook heel vaak niet mee eens als zij naar binnen moet!  :vlag: Dat gaat vooraf gepaard met een hoop gekwetter  :blablabla:
Pino :aga16: Chico :aga11:

Elmo :eggpurple:, Milo :eggpurple:, Nano :eggpurple: en Juno :eggpurple:

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2012, 07:04:00 am »
Paulie mijn bange kip sprong gisterenavond van zijn boom op mijn hoofd  :shake: waarschijnlijk wilde  hij naar bed  :jaja:  :vlag: was ook rond 21.00 uur.

tash

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2012, 07:32:46 am »
Pino en elmo krijgen de doek erom als ik ga slapen (tussen half 10 en 10) ze zitten dan altijd al in de teepy die gaan slapen wanner ze willen

rikkilover

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2012, 08:29:02 am »
 :vlag: Leuk om al die verhalen te lezen  :shake:

Ricky en Mellow gaan zo tegen 21.00-21.30 slapen.
Daarvoor gaan ze al rond 18.00 in de kooi, een btje kwetteren en spelen en wippen dan gaan ze  :slaap:

Valkjes Elvis en Presley gaan soms pas tegen 22.00 slapen  :duh: