Auteur Topic: Eigen speelboom maken  (gelezen 3743 keer)

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
Eigen speelboom maken
« Gepost op: maart 02, 2012, 07:58:51 am »
Morgen gaan ik en mijn vriendin in het "bos" hier wat takken zoeken om zelf een speelboom te maken om op de vensterbank te kunnen zetten. Ik zit zelf te denken aan zoiets als in dit topic:

http://www.dwergpapegaaitjes.nl/forum/index.php?topic=8678.0

Waarom? Omdat zoiets het beste zou gaan passen, moet wel een stukkie breder worden, en mag niet te hoog worden. Wij zitten op de bovenverdieping van een apartement en daar zitten wij eigenlijk dus gewoon op de "zolder". Aan n kant hebben wij een schuin dak, zoals je kunt zien op de foto misschien:

Klik hier voor de foto

Ik heb gelezen dat knotwilg goede takken zijn en dat ik deze moet koken (ik moet ook de schors verwijderen neem ik aan?). Wat zijn dat voor takken in het eerste topic dat ik hierboven gepost heb trouwens?

Voor de basis nemen jullie triplex of multiplex of iets anders? Dus de planken onderaan.. En wat nemen jullie om het geheel op te vullen, ik heb nu in mijn kooi gewoon zand maar dat wil ik liever niet hierin gaan doen.

En tips en ideen na het zien van mijn vensterbank hierboven zijn welkom ;)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:Eigen speelboom maken
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2012, 09:49:02 am »
Ik kan je niet helpen, mijn handen zijn allebei links  :duh: :vlag:

Ik hoop dat je tips krijgt en wens je succes!  :flowers:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2012, 10:10:48 am »
De mijne ook, vandaar. Mijn vader helpt me wel, maar toch zou het handig zijn om voordat ik eraan begin al wat ideetjes op te doen :D

Kimvdheuvel

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Vini en Liem
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2012, 10:59:10 am »
De knotwilg heeft niet zoveel fijne dikke takken (tenminste bij ons in de buurt niet)
Ikzelf heb de wilg gebruikt waar ook de paastakken vanaf komen (ook wel kronkelwilg genoemd)
Deze heeft erg mooie takken en stevig.

De schors hoef je niet te verwijderen, goed koken, afschrobben met een borsteltje en het liefst nog 24 uur in de vriezer.
:flybird:  :aga16:          :flybird: ;aga-ros-g;          :geelvleugel:
   Vini   &  Malus             Liem & Domus               Sana

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2012, 11:21:59 am »
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken met wat ik morgen terugkom uit het "bos" :D