Auteur Topic: buiten voliere  (gelezen 7128 keer)

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Re:buiten voliere
« Reactie #30 Gepost op: mei 03, 2012, 19:56:46 pm »
Vind jij het niet eng? :kweetnie: Je geeft ze toch ook geen plastic zakjes, om het daar maar ff mee te vergelijken.. Want slopen gaan ze het toch wel..!

Bonte boertjes Noa & Micah
Roodbuik papegaai Gijs
Valkparkietjes Kiki & Pino, Luna & Bob
Catharina's Linn & Luca

*Binkie, voor altijd in mijn hart :cloud9: *

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #31 Gepost op: mei 03, 2012, 19:59:11 pm »
Das waar :jaja:

Zeker popjes die broeds worden, die gaan overal aan zitten wat kapot kan.
Ik zou Hedwig even bellen en overleggen over een goede, veilige bedekking!  :good:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #32 Gepost op: mei 03, 2012, 20:00:30 pm »
Zou ik ook doen :jaja:
Als je graag zoiets wil, doe dan gewoon echt gras. Dat wordt ook wel gesloopt maar dat is alleen maar gezond.
En anders gewoon beukensnippers/corbo of zand doen. Dat is sowieso veilig. :jaja:

Roodbuik papegaai Gijs
Catharina's Linn & Luca

karel en kyra

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #33 Gepost op: mei 03, 2012, 20:33:53 pm »
Vind jij het niet eng? :kweetnie: Je geeft ze toch ook geen plastic zakjes, om het daar maar ff mee te vergelijken.. Want slopen gaan ze het toch wel..!

Nee dat klopt, maar in plastic zakjes kunnen ze ook stikken.
Ik geef wel (hard) plastic speelgoed en drink bakjes waar wel eens stukken af gesloopt zijn.
Omdat ik nergens wat kon vinden over het mogelijk giftig zijn van kunstgras (en dan bedoel ik natuurlijk het contact met.. en niet het doorslikken)
En omdat de enige negatieve reactie op mijn idee van kunstgras was, dat ze het slopen, wat voor mij qwa kosten/aanblik geen punt is.
Heb ik de gok genomen.
Op het moment dat ik ook maar het geringste vermoeden heb dat mijn vogels er hinder van hebben wordt het natuurlijk uit de kooi verwijdert en ga ik op zoek naar iets anders.

karel en kyra

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #34 Gepost op: mei 03, 2012, 20:46:52 pm »
Wauw, wat mooiii  :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa:
Voor leuke speelideeen moet je eens kijken in het topic van Jolanda ( die heeft ook een volliere )

Maar vind het echt  :hebbuh: :loving:

:thanks:

Heb je toevallig een link van dat topic want ik kan het zo gauw niet vinden.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #35 Gepost op: mei 03, 2012, 21:06:49 pm »
Misschien zie je hier iets?

http://www.dwergpapegaaitjes.nl/forum/index.php?topic=8611.0

Ikzelf vraag dat soort dingen altijd na bij 1 van de 2 VA's, kan het je aanraden, better
safe than sorry!  :flowers:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

rikkilover

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 04, 2012, 08:20:38 am »
Sorry @Karel en Kyra,  weet niet zo goed hoe je een link hier moet plaatsen  :blush:
Maar ik zie dat Janina het al heb gedaan  :wiehaa: :wiehaa:

Marit

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #37 Gepost op: mei 04, 2012, 14:21:12 pm »
Wat een super gave voliere! Echt heel mooi  :hebbuh:
Spacy       Jack         Evi

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #38 Gepost op: mei 04, 2012, 15:54:42 pm »

Nee dat klopt, maar in plastic zakjes kunnen ze ook stikken.
Ik geef wel (hard) plastic speelgoed en drink bakjes waar wel eens stukken af gesloopt zijn.
Omdat ik nergens wat kon vinden over het mogelijk giftig zijn van kunstgras (en dan bedoel ik natuurlijk het contact met.. en niet het doorslikken)
En omdat de enige negatieve reactie op mijn idee van kunstgras was, dat ze het slopen, wat voor mij qwa kosten/aanblik geen punt is.
Heb ik de gok genomen.
Op het moment dat ik ook maar het geringste vermoeden heb dat mijn vogels er hinder van hebben wordt het natuurlijk uit de kooi verwijdert en ga ik op zoek naar iets anders.

Maar als ze het slopen is er ook een grote kans dat ze het doorslikken... Al is het maar een klein beetje.
Als je er niks over kunt vinden, zou ik het eerder juist niet doen. Kunstgras in je voliere is nou ook niet echt iets wat iedereen doet :hehe:, daarom is er waarschijnlijk niks over geschreven :coolwink:
Ik zou in ieder geval even Hedwig vd Horst bellen, is een hele kundige vogelarts en die weet dat waarschijnlijk echt wel :good:
Ik wil echt niet zeuren hoor, maar ik zou het er niet met een gerust hart neerleggen... :coolwink: :hugs:

Roodbuik papegaai Gijs
Catharina's Linn & Luca